poniedziałek, 30 listopada 2015

Tort sałatkowy-idealna przekąska na imprezę


chciałam zrobić coś innego-jak to ja-hihi,widziałam już kilka razy takie torty,kiedyś w Islandii jadłam taki tylko tam już kupuje się gotowy specjalnie przekrojony wzdłuż chleb i farsz był jajeczno- krawetkowy-też pycha,ja bym nie była sobą jak bym coś nie wymyśliła po swojemu i zrobiłam trzy różne warstwy-pieczarkowa,jajeczną i szynkową-okazało się,ze pasowały do siebie świetnie-goście byli zachwyceni-szczerze polecam



SKŁADNIKI:
na pierwszą warstwę:
30 dag pieczarek,
70g serka topionego kremowego
łyżka oleju
sól,pieprz
na drugą warstwę:
25-30 dag szynki konserwowej,
pół cebuli,
2 ogórki korniszony
łyżeczka musztardy,
100 g serka topionego 
łyżka majonezu i łyżka śmietany 18 %
na trzecią warstwę:
6  jajek
5-6 rzodkiewek
szczypiorek
dwie łyżki majonezu
sól,pieprz
dodatkowo:
duży słoik majonezu,jeden chleb tostowy,i wędlina ,jajko,i warzywa do dekoracji

PRZYGOTOWANIE:
pierwsza warstwa:
pieczarki zetrzeć na tarce o grubych oczkach i przesmażyć na łyżce oleju,doprawić solą i pieprzem,jak przestygnie to wymieszać z serkiem topionym,
druga warstwa:
szyneczkę,pół cebulki,i korniszony pokroić w drobną kosteczkę,wymieszać z serkiem i musztardą ,majonezem i śmietanką 
trzecia warstwa:
jajka gotujemy na twardo,ścieramy na tarce o grubych oczkach,razem z rzodkiewkami,,szczypiorek kroimy drobniutko,mieszamy z majonezem i doprawiamy solą i pieprzem,
układamy na półmisku kromki chleba tostowego-ja robiłam tak:


na to pierwszą warstwę -pieczarkową


na to znowu chlebek i druga warstwa -szynkowa


na to znowu chlebek i trzecia warstwa -jajeczna


na wierzch jeszcze warstwa  chleba i całość dookoła smarujemy majonezem i dekorujemy według uznania i gotowe,po przekrojeniu wygląda tak:





smakował pysznie-i wcale niech nie przeraża was przygotowanie bo bardzo szybko się go robi
i naprawdę warto....
Smacznego!!





6 komentarzy

  1. Taki tort to w sam raz dla mnie za słodkimi nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile wcześniej trzeba go robić ,żeby "przeszedł"? Kazdą warstwę chleba tostowego smarujemy masłem?Kroimy go jak zwykłe kromki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczy 2 godzinki wcześniej go zrobić-ja nie smarowałam masłem,bo sałatki są wilgotne wystarczająco-ale niektórzy smarują dodatkowo-to już jak wolisz-pozdrawiam

      Usuń
  3. po takim torciku to szpital murowany bo cholesterol to nie wiem o ile skoczy....

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam czy można go zrobić dzień wcześniej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!