poniedziałek, 1 października 2018

Drożdżówka z owocami,kruszonką i lukrem



Pyszna drożdżówka ,którą możesz zrobić z dowolnymi owocami-u mnie wiśnie ze słoika -pychotka,do tego kruszonka i jeszcze zrobiłam lukier-a tak jakoś chciało mi się czegoś słodkiego i było pysznie,do tego niedrogie i mało roboty-polecam -do kawki lub szklanki mleka idealne

Składniki:
  • na ciasto : 
  •  30 g drożdże świeże
  • 1 szklanka mleka
  •  1 łyżeczka cukru
  •  500 g mąki pszennej
  •  2 jajka
  • 150 g cukru
  •  100 g masła
  •  0,5 łyżeczki soli 
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  •  400 g owoców
  •  na kruszonkę:
  •  100 g mąki pszennej
  • 50 g cukru pudru 
  •  50 g masło
  • na lukier :
  • 4-5 łyżek cukru pudru
  • łyżeczka soku z cytryny 
  • odrobinę wody 


Przygotowanie:
Drożdże, kruszymy i mieszamy   w 0,5 szkl. ciepłego mleka z łyżeczką cukru, odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 15 minut.
Masło roztapiamy  z mlekiem. Jajka miksujemy z cukrem.
Do  miski przesiewamy mąkę, wlewamy wyrośnięte drożdże i  utarte jajka, mleko z masłem, sól, cukier z wanilią. Wyrabiamy ciasto - możemy  mikserem. Podsypujemy odrobinę mąką, odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut.Owoce odsączamy  jeśli są w soku,jak używamy świeżych to je myjemy i kroimy  na mniejsze kawałki .
Ciasto wykłądamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (39,5 x 23,5 cm), ukłądamy na wierzch owoce  i odstawiamy ponownie w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Palcami rozkruszamy cukier puder, mąkę i masło do uzyskania "mokrego pisaku". Posypujemy ciasto  przed pieczeniem ,
Ciasto pieczemy w  nagrzanym piekarniku w 180-190 stopniach ok 45 minut, aż kruszonka będzie lekko zrumieniona.
po upieczeniu robimy lukier z podanych składników  tak żeby miał konsystencje nie za gęsta i polewamy ciasto.
Smacznego

1 komentarzy

  1. Właśnie zrobiłam. Drożdżówka wyszła obłędna. Dziękuję za przepis. Lukier zrobiłam z dodatkiem startej skórki z cytryny a do ciasta do dodałam mrożone maliny.Pycha!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!