wtorek, 15 maja 2018

Drożdżowe cynamonki z lukrem


Słodkie,idealne do kawki i na deser,mięciutkie i pyszne-proste do zrobienia i tanie-polecam gorąco








Składniki:
  • 4 szkl. mąki
  • 1/4 szkl.cukru
  • cukier waniliowy
  • kostka margaryny
  • 50 g drożdży
  • duża śmietana 18 % (ja dałam 330g z firmy Zott)
  • na lukier:
  • cukier puder(ok 2 szkl.)
  • kilka kropli soku z cytryny i odrobina wody- składniki wymieszać
  • Na nadzienie :
  • 3/4 szkl.cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 100 g roztopionego masła


Przygotowanie:
mąkę ,cukier, cukier waniliowy i margarynę-wyrabiamy w misce,,potem dodajemy śmietanę wymieszaną dokładnie z drożdżami
wszystko razem zagniatamy w gładkie ciasto(w razie potrzeby podsypujemy odrobiną mąki)
ciasto wstawiamy na pół godziny do lodówki,po tym czasie dzielimy ciasto na 2 części i każdą rozwałkowujemy na prostokąt ,smarujemy roztopionym masłem i posypujemy cukrem wymieszanym z cynamonem.




Zwijamy w roladę i kroimy na ok 3 cm kawałki


 Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia,zostawiamy jeszcze na ok pół godziny ,żeby podrosły,potem pieczemy w 180 stopniach,przez ok 15 min
 Na koniec jeszcze ciepłe polewamy lukrem.
Smacznego!!





2 komentarzy

  1. Witam
    Wyglądają pysznie :) Mam pytanie odnośnie drożdży, mam akurat tylko suszone. Czy mogą być i w jakiej ilości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem dokładnie bo rzadko używam suszonych,ale na opakowaniu powinno pisać w jakiej propoprcji je zastąpić

      Usuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!