wtorek, 14 listopada 2017

Ptasie mleczko jak za dawnych lat!


pamiętacie to ciasto,pewnie u każdego w domu kiedyś gościło....pianka z żółtek,pianka z dodatkiem kakao,pianka śmietankowa i galaretka-
polecam


Składniki:
  • 6 jaj
  • 3 łyżki kakao
  • szklanka śmietany 30 %
  • 9 łyżek cukru
  • cukier waniliowy
  • 8 łyżeczek żelatyny
  • czerwona galaretka


Przygotowanie:
Jaja oddzielić białka od żółtek. Żelatynę rozpuścić w 0,5 l gorącej wody. Podzielić na 3 części. Ostudzić. Przygotować masy. Kolor I: 3 żółtka utrzeć z 3 łyżkami cukru. Dodać pianę z 2 jaj i 1 część żelatyny. Kolor II:  zrobić tak, jak w kolorze I, dodając 3 łyżki kakao. Kolor III: śmietanę ubić z 3 łyżkami cukru i cukrem waniliowym, dodać pianę z 2 białek i ostatnią część żelatyny. Na spód tortownicy wylać masę I i odczekać aż zgęstnieje. Następnie wyłożyć masę II i także odczekać. Powtórzyć to samo z masą III. Na sam wierzch nałożyć rozpuszczoną i stygnącą galaretkę.

5 komentarzy

  1. Ale ciacho! Wygląda świetnie! :))

    https://buszujwkuchni.com/- zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojojoj musi być ekstra smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do 1 i 2 masy po 3 żółtka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po 3 żółtka i piana z 2 jaj,w trzecim kolorze już nie ma żółtek tylko piana z 2 jaj(ja oddzielając żółtka od białek-zrobiłam tak:żółtka podzieliłam do dwóch misek-po trzy,a białka do trzech misek po dwa-)trochę mycia ale tak mi było najłatwiej

      Usuń
  4. Prawie identyczne robiła moja mama. A i ja czasem robię. Pyszne! :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!