Flickr Images

piątek, 13 października 2017

Hummus domowy -najlepszy na kanapki



Pyszna i bardzo zdrowa pasta z ciecierzycy -prosta do przygotowania w domu.Polecam gorąco bo jest zupełnie inna niż wszystkie pasty na chlebek a dodatki można dobierać według własnych upodobań-dziś mam dla was moje ulubione smaki-spróbujcie sami....Poniżej kilka informacji dlaczego warto jeść hummus

Składniki:
20 dag suszonej ciecierzycy ,
3-4 łyżki pasty tahini lub domowej(przepis poniżej)
2 zmiażdżone ząbki czosnku,
oliwa extra vergin,
2 łyżki soku z cytryny,
sól morska.pieprz
dodatkowo:
suszone pomidory razem z oliwą
łyżeczka przecieru pomidorowego
czarnuszka
 Przygotowanie:
 Ciecierzycę moczymy na noc,i potem gotujemy w wodzie w której się moczyła,do miękkości ok1 godzinę,odcedzamy (trochę wody zachowujemy,gdyby pasta była za gęsta ).
Ciecierzycę wrzucamy do blendera,dodajemy pastę tahini,sok z cytryny,czosnek,sól i pieprz i oliwę z oliwek i miksujemy wszystko na gładką masę(jak by była za gęsta to możemy dolać odrobinę wody z gotowania),na koniec dodajemy ulubione dodatki.
Ja dzielę masę z ciecierzycy na pół i do jednej dodaję czarnuszkę i mieszam-a do drugiej suszone pomidory wraz z oliwą i przecierem i rozdrabniam blenderem.
Pasty po przygotowaniu przechowujemy w lodówce do tygodnia.
Smacznego!
przepis na Domowe tahini:
ok 100 g sezamu prażymy na patelni na złoty kolor co chwilę mieszając ,żeby się nie spalił bo będzie gorzki -ma być lekko złoty ,studzimy i rozdrabniamy w blenderze aż zrobi się z niego pasta ok kilku min,możemy dodać łyżkę oliwy ,jakby była za gęsta.Przekładamy do słoiczka i przechowujemy w lodówce przez ok tydzień.






 Dlaczego warto jeść hummus:
Hummus to potrawa kuchni bliskowschodniej, która w ciągu ostatnich lat stała się popularna na całym świecie. Do przygotowania dipu na bazie ciecierzycy nie potrzebujemy wielu składników, ale jego właściwości zdrowotne mogą cię zaskoczyć.
 Hummus jest bogaty w błonnik pokarmowy, dzięki któremu układ trawienny funkcjonuje bez problemów a błonnik zapewnia uczucie sytości,
 Hummus składa się głównie z ciecierzycy, która jest doskonałym źródłem białka o dużej wartości odżywczej. To właśnie białko jest głównym materiałem budulcowym kości, mięśni i skóry. Poza tym jest niezbędnym składnikiem każdej diety. Z tego powodu hummus jest świetną potrawą dla wegetarian i wegan– dostarcza im wartościowego białka roślinnego
Rośliny strączkowe, do których zalicza się cieciorka, są polecane osobom o podwyższonym poziomie cholesterolu. Jeśli jesteś jedną z nich, powinnaś pomyśleć o włączeniu hummusu do swojej diety. Najlepiej samodzielnie przygotować ten aromatyczny dip, by mieć pewność, że nie zostały dodane do niego żadne chemiczne substancje.
 Tahini i ciecierzyca to dobre źródła żelaza, którego niedobór jest przyczyną anemii. Jeśli czujesz się zmęczona, brakuje ci energii, często jest ci zimno, możesz cierpieć na braki tego minerału. Połączenie sezamu i cieciorki w hummusie może pomóc w walce z anemią, a na pewno dostarczy ci cennych składników.

2 komentarze:

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!