poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Papryka w musztardzie po chorwacku


Całkiem inna niż każda jaką jadłam,jak lubicie musztardę to coś zdecydowanie dla was.
Mój mąż jest nią zachwycony.Smak w dużej mierze zależy od tego jaką musztardę użyjecie ja użyłam dijon bo taką lubię najbardziej,ale możecie użyć delikatesową lub jakąś ostrą -naprawdę ciekawy przepis.
Słoików nie pasteryzujemy-mają przetrwać tak  zimę w chłodnym miejscu bez problemu.

Składniki:
  • ok. 12 dużych, mięsistych papryk (dałam czerwoną, zieloną i żółtą)
  • 150 ml octu 10%
  • 150 ml wody
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka soli
  • 8-10 ziarenek pieprzu
  • 6 liści laurowych
  • 300 g musztardy (użyłam dijon)
  • 150 ml oleju

Przygotowanie:
Papryki przecinamy, usuwamy gniazda nasienne i myjemy. Następnie kroimy w paseczki.
Do garnka wlewamy ocet, wodę i dosypujemy cukier, sól, ziarenka pieprzu i liście laurowe. Mieszamy i dorzucamy paprykę (nie martwmy się, że zalewy jest tak mało - papryka podczas gotowania puści sok)
Zagotowujemy, zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze 5 min.
Paprykę odcedzamy i studzimy (Zalewę wylewamy)
Musztardę mieszamy z olejem za pomocą trzepaczki.
Wystudzoną paprykę przekładamy do musztardy z olejem i mieszamy.
Masę przekładamy do wyparzonych słoików i zakręcamy.
Nie trzeba pasteryzować !!!
Odstawiamy w chłodne i ciemne miejsce. Papryka przetrzyma całą zimę.
Idealny dodatek do wszelkich kanapek, jajek, wędlin na zimno itp.
Z tej porcji wyszły mi 4 słoiki po ok. 330ml.




27 komentarzy

  1. Wow, ciekawy przepis. Zapraszam do dodania go do mojej akcji Warzywa psiankowate 2017 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zrobilam,po wymieszaniu z musztarda jest takie gęste bez płynu,czy tak ma być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musztardę mieszamy dokładnie z olejem i dopiero z papryką i nie jest za gęste,płynu innego już się nie dodaje bo nie ma takiej potrzeby-pozdrawiam

      Usuń
  3. Hallo! Gotuję już tę paprykę prawie 5 min, a niektóre kawałki jakby surowe... Tak ma być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczysz czas od zagotowania??bo wtedy powinna już nie być surowa i 5 min w zupełności wystarczy-pozdrawiam

      Usuń
  4. Zrobilam i jest super, dodalam tylko do papryki 1 chilli papryczke , tez pokrojona. Jest ostrzejsza. Bardzo polecam ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis wyśmienity.Jedna porcja to za mało na okres jesienno -zimowy, tym bardziej,że nie wiele z niej juz zostało ponieważ podzieliłam sie z rodzinką. Jutro będę robić conajmniej z dwóch porcji. Dziekuję !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. tereś: zajebisty przepis, mniam mniam, smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam i ja ;-) niebo w gębie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypróbuję i napiszę jak smakuje

    OdpowiedzUsuń
  9. A z jakiej musztardy robiliście też z dijon?

    OdpowiedzUsuń
  10. Papryka jest pyszna robię ją od jakiegoś czasu . Słoiczki pasteryzuję .

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam i nawet w tej chwili jestem na etapie krojenia papryki mam jej 9 kg wczoraj była 1 porcja dzisiaj dalej cudowna w smaku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspanialy przepis .. Papryka przepyszna .. Wielkie dzięki ... Ala

    OdpowiedzUsuń
  13. Można słoiczki zapasteryzować żeby były na dłużej niż jedną zimę?

    OdpowiedzUsuń
  14. Super przepis, koleżanka robiła i mówi, że PYSZNE to. Ja dzisiaj będę robić, ale jakoś nie ufam tym przepisą w których jest napisane, że nie trzeba pasteryzować i przetrwają zimę, osobiście wrzucę na pasteryzację dosłownie na minut kilka żeby zakrętka strzeliła tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzisiaj właśnie robię. U mnie musztarda horcica bo taką mąż najbardziej lubi. Zobaczymy czy mu smak podejdzie

    OdpowiedzUsuń
  16. Papryka przepyszna . Ja zrobiłam z miodową musztardą . Dzisiaj robię następną porcję bo z poprzedniej nic nie zostało xd 🤪

    OdpowiedzUsuń
  17. Czyli gotuje papryke i pozniej ta wode wylewam do zlewu,razem w tymi wartosciowymi witaminami z papryki? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na pewno tyle zostanie witamin w tym wrzątku, że szok 😂

      Usuń
    2. wlej do słoika i potem dodawaj do przyprawiania zupy i innych potraw

      Usuń
  18. muszę przyznać, że miałam mieszane uczucia... ale ciekawość zwyciężyła... i było warto!!!! Jutro robię podwójną porcję... a może potrójną? 🤔🤭

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam kilka słoiczkow, stoją już 3 lata, ostatnio otworzyłem jeden i są super.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!