niedziela, 23 lipca 2017

Ogórki w pomidorach do słoików


Pyszny sposób na ogórki które są odrobinę za duże na kiszone lub korniszony-uwielbiam je !!
Podjadam je jeszcze zanim trafią do słoików,bo sos w którym się marynują jest pyszny-idealne przetwory na zimę-Polecam gorąco!!


Składniki:
  • 2 kg ogórków(mogą być obrane lub nie jak wolicie)
  • 6 cebuli
  • 0,5 szkl.octu
  • 0,5 szkl.cukru
  • 0,5 szkl.oleju
  • 2 łyżki vegety
  • 6 łyżek przecieru pomidorowego
  • ok pół łyżeczki soli
Zobaczcie krótki filmik jak zrobić takie ogórki 👇👇👇


Przygotowanie:
ogórki kroimy jak na mizerię dajemy do miski,cebulkę kroimy w półplasterki-posypujemy solą i zgniatamy odrobinę,dodajemy do ogórków,mieszamy w miseczce pozostałe składniki (olej,cukier,ocet,przecier i vegetę)mieszamy dokładnie aż składniki się połączą i dodajemy do ogórków z cebulą mieszamy i odstawiamy na 2-3 godz.
po tym czasie nakładamy do słoików i pasteryzujemy 10-15 min.

Zobacz jeszcze inne moje przepisy na ogórki:



39 komentarzy

  1. Pewnie dobre spróbuję ,dziękuję za przepis .

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mogą być ogórki szklarniowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety szklarniowe nie nadają się do słoików

      Usuń
    2. Ja robię też ze szklarniowych. To nie prawda, że się nie nadają.

      Usuń
    3. to dobrze -ale mi nigdy nie wychodziły-pozdrawiam

      Usuń
  3. Czy trzeba koniecznie dodać vegetę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie koniecznie można dać sól,tylko ilość musi być znacznie mniejsza-pozdrawiam

      Usuń
  4. ile słoików wychodzi z jednej porcji

    OdpowiedzUsuń
  5. Te ogórki to jako surówka do obiadu ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuje za przepis,ogóreczki wspaniałe,robię już drugi raz podwójną porcje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, mam pytanie. Czy mozna przetrzymac ogorki dluzej np 12h czy trzeba scisle wg przepisu? Wyjda mi w srodku nocy i wolalabym je dokonczyc pozniej. Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje mi się,że to odrobinę za dużo-bo całkiem zmiękną -ale nie próbowałam tak zrobić więc może się mylę i wyjdą równie pyszne-pozdrawiam

      Usuń
  8. Czy próbowała Pni dorzucić też tam marchew?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie nie próbowałam,ale uważam ,że marchew tu mogłaby być trochę za twarda

      Usuń
  9. Ten przepis jest wspaniały. Robiłam po raz pierwszy po prostu pyszne. Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mogą być pasteryzowane w piekarniku? Jeżeli tak, to jak długo i w jakiej temperaturze? Dziękuje z góry za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  11. nie pasteryzowałam przetworów w piekarniku,tylko raz tuszonkę-nie była bym pewna czy słoiki się zamkną -ale wiem ,że na innych blogach tak pasteryzują więc może warto spróbować

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyszło mi strasznie mało zalewy, ci robić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi zawsze wychodzi wystarczajaco,a odczekałaś 2-3 godziny?Bo one wtedy puszczają sok.....

      Usuń
    2. Nawet więcej niż 3h

      Usuń
    3. To nie wiem ,u mnie zawsze wystarcza zalewy tak jak na zdjęciu widać

      Usuń
    4. U mnie też wyszło zdecydowanie za mało. Dorobiłam drugie tyle, a ogórki mocno upychałam.

      Usuń
  13. Pyszne ogórki do drugiej porcji cebulkę podsmażyłam na oleju i dodałam passatę pomidorową a zamiast części cukru 1 łyżkę syropu klonowego. Świetny przepis dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis super! Od razu zrobiłam z podwójnej porcji i nie żałowałam.. Mąż zaczął podjadać zanim postala wymagane 2 do 3 godzin. Bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  15. Ogóreczki przepyszne. Troszkę zmodyfikowałam przepis ponieważ składniki zalewy zagotowuje i gorącą wlewam do ogórków.Rewelacja!!

    OdpowiedzUsuń
  16. jak długo mogą stać takie ogórki ? przeglądam wszystkie Pani przepisy z ogórkami ale nigdzie nie jest napisane ile mogą stać nieotwarte

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy można ogorki pokroić w pikle?

    OdpowiedzUsuń
  18. Po jakim czasie ogórki są dobre do jedzenia?

    OdpowiedzUsuń
  19. A moje ogorki po otwarciu strasznie buzowaly. Nie wiem o co chodzi, czy zepsute czy co....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, zepsuły się, nie powinny buzować, są dwie przyczyny- albo stały w za ciepłym miejscu, albo ogórki były pełne chemii, ja kiedyś raz kupiłam w markecie ogórki to mi się wszystkie popsuły, pozdrawiam

      Usuń
  20. Czy można zamiast przecieru dać passaty? I ile wtedy ewentualnie jej dać?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tu bym nie zastępowała passatą, lepiej sprawdzi się koncentrat, pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!