środa, 6 listopada 2019

Piernik z herbatą-niezwykle mięciutki i pyszny


To najlepszy piernik jaki jadłam.Niesamowicie miękki i pyszny.Przepis mojej siostry Magdy,wielokrotnie sprawdzony w mojej rodzinie.Idealny na Boże Narodzenie i nie tylko-polecam gorąco....
Zobaczcie film z przepisem krok po kroku jak zrobić taki piernik ⇓⇓⇓⇓


Składniki:
3 szkl. mąki
1 szkl. miodu
1 szkl oleju
1 szkl.mocnej herbaty
4 jajka
2 łyżeczki sody
przyprawa do piernika
1 szkl. cukru
Na masę:
6 łyżek błyskawicznej kaszy manny
1/2 litra mleka
1 niepełna szkl.cukru
1 kostka masła lub margaryny(250 g)
sok z połowy cytryny

Przygotowanie:
Wszystkie składniki na ciasto mieszamy w misce i wyrabiamy z nich ciasto.
Dzielimy na 3 części.Oddzielnie pieczemy 3 placki każdy po 40 min w temp 150 stopni(duża prostokątna blaszka)
Edit : wyprobowalam i można upiec całość naraz i potem przekroić wtedy pieczemy w 160 stopniach ok 50 min  .
Szklankę mleka zagotowujemy z cukrem,pozostałe mleko mieszamy z kaszą manną i wlewamy do gotującego się mleka.Mieszając ponownie zagotowujemy i odstawiamy do ostygnięcia.
W misce miksujemy masło lub margarynę i cały czas miksując dodajemy po łyżce ostudzonej kaszy manny.Na koniec gotową masę mieszamy z sokiem z cytryny.placki przekładamy masą i wkładamy do lodówki na noc żeby zmiękło-na drugi dzień jest już mięciusieńkie i rewelacyjne... Powyżej jest film z przepisem -zapraszam
Smacznego!!




73 komentarzy

  1. Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Błyskawiczna kasza manna to taka co się kupuje dzieciom, np. Nestle albo Bobovita, czy jeszcze jakaś inna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie to taka zwykła w woreczku w spożywczym sklepie-pozdrawiam

      Usuń
    2. To jest kasza manna błyskawiczna to nie ta co pani pisze ona jest w kazdym sklepie obok tej normalnej ,prosze zapytac w sklepie .

      Usuń
  3. matko ale pysznie wygląda,Kasiu a jaki to ma być miód ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miód obojętnie jaki-może być również sztuczny bo tez raz robiłam z takim-ale oczywiście najlepszy prawdziwy o dowolnym smaku

      Usuń
  4. Chcialabym z tego przepisu upiec muffiny,czy zmniejszyc ilosc skoladnikow? Jesli tak,to o ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę ,zę spokojnie można upiec z tego muffinki ale będzie ich bardzo dużo,więc może z połowy???

      Usuń
  5. Czy ciasto ma mieć konsystencję płynną?

    OdpowiedzUsuń
  6. choć za piernikami nie przepadam, takiego chętnie bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę wypróbować ten przepis, wygląda ciekawie. Podobny piernik robiłem w cukierni przed 25 laty, ale tamten miał trochę inny skład i przekładało się go kremem cytrynowym. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam chciałbym zapytać o wymiary blaszki do pieczenia piernika pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaką pojemność ma Pani szklanka? 250 czy 200 ml
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Upiekłam wczoraj jest pyszny. Zmniejszyłam tylko cukier do masy ok 150 ml.a do ciasta 200 ml. Na dwa placki pod masę posmarowałam powidłami, a na wierzch dałam polewę z gorzkiej czekolady i posypałam obficie orzechami włoskimi, które wcześniej podprażyłam i pokroiłam, polecam

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszny piernik. Domownicy i rodzina są zachwyceni. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, proszę podpowiedzieć czy można blaty posmarować domowym dżemem z czarnej porzeczki czy lepiej powidlem sliwkowym, bo nie chce żeby za słodkie było.
    I na drugi raz myślę zrobić z 1,5 porcji ciasta bo nie mam wysokich tych blatów jak u Pani.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli nie chce pani za słodkiego ciasta to polecam dżem z czarnej porzeczki ,ale powidła śliwkowe również świetnie będą pasować-pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, można by wrzucić garść pokrojonych orzechów do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kombinowakabym z tym ciastem,bo jest już samo pyszne,pozdrawiam

      Usuń
  15. Witam, czy naprawdę nie ma wpływu na wyrośnięcie ciasta te odstawianie na dłuższą chwilę surowego ciasta? Trochę czasu jednak to trwa..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie nie ma wpływu,ciasto na sodzie może poczekać,jak by było na proszku do pieczenia to już nie,pozdrawiam serdecznie i wesołych świąt

      Usuń
  16. Witam, właśnie zrobiłam wszystko według przepisu i piernik wyszedł deska, pół centymetra wyskokości. Chyba zrobię z tego pierniczki. Bo raczej taki placek jak na zdjęciu w życiu nie wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  17. zrobimy,bardzo dobry,bardziej przypomina w smaku tort niż tradycyjny piernik, ja dałam dwie paczki przyprawy piernikowej, wszystkim smakuje

    OdpowiedzUsuń
  18. A czy można upiec te ciasto w jednej blasce od razu jeśli tak to jaka temperatura i ile stopni dziękuję i pozdrawiam bardzo mnie kusi żeby go zrobić tak jak ciasto z jabłkami bez pieczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w komentarzach na youtube pod moim filmikiem z przepisem,sporo osób pisze,że piekło jedno ciasto od razu i wyszło,myślę,że temperatura taka sama tylko do suchego patyczka(kilka min dłużej),ja nie próbowałam jeszcze tak.Ale zdecydowanie polecam te ciasta bo są pyszne i u mnie zawsze się sprawdzają-pozdrawiam

      Usuń
  19. Dziękuję ślicznie za odpowiedź dziś właśnie będę próbować cytrynowy h ciasteczek x pani przepisu myślę że wyjdą pyszne pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto jest przepyszne. Trafia zdecydowanie w moje kubki smakowe.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasto jest przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszne ciacho,polecam i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy do malej keksowej foremki powinnam zrobic przepis z 1/2 czy z 1/3 skladnikow? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. myślę ,że z 1/2 ,bo z 1/3 będzie za niski do przekrojenia,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasto smakuje obłędnie🙂Pychota

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy można przekładać placki gorącą masą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masa najpierw całkiem stygnie i dopiero miksujemy ja z margaryną lub masłem nie ma możliwości żeby była gorąca do przekładania, pozdrawiam

      Usuń
  27. Czy można te placki upiec wcześniej i przełożyć np po dwóch dniach czy nie bardzo ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, ale najlepiej upiec je i od razu przełożyć, piernik jest mięciutki już na drugi dzień, pozdrawiam

      Usuń
  28. Chciałabym zapytać, czy całe opakowanie przyprawy Pani dodawala? Np opakowanie 40 g? Nie chciałabym przedobrzyc z intensywnością. Dziękuję za odpowiedź 🙂

    OdpowiedzUsuń
  29. Chciałabym zapytać, czy całe opakowanie przyprawy Pani dodawala? Np opakowanie 40 g? Nie chciałabym przedobrzyc z intensywnością. Dziękuję za odpowiedź 🙂

    OdpowiedzUsuń
  30. Czy można skrócić czas pieczenia spodów podnosząc temperaturę pieczenia? Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie polecam tak zrobić bo się śpieszę a będzie zakalec,pozdrawiam

      Usuń
  31. Witam. Czy masło do masy ma być miękkie?

    OdpowiedzUsuń
  32. Pierniki fenomenalny w dosłownym znaczeniu tego słowa! Wspaniały, utrzymujący świeżość nawet tydzień! Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie zrobiła małej modyfikacji w postaci własnej roboty dżemu z czarnej porzeczki. Każdy z gosci który jadł był zachwycony!

    OdpowiedzUsuń
  33. Super piernik zrobiłam na święta przełożyłam masa i powidłami 😄
    Bardzo mięciutki najlepszy jest po paru dniach coraz miętszy..

    OdpowiedzUsuń
  34. Piernik " był" na święta. Pyszny, mięciutki, puszysty. Każdego następnego dnia coraz lepszy. Szkoda, że tak szybko się skończył, jego smak jeszcze pozostaje w ustach. Dziękuję za przepis i polecam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy może być zwykła kasza manna 🤔

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam, czy to ciasto nadaje się do zamrożenia? Czy nie straci na smaku?I czy nic się nie stanie z masą? Jeżeli od razu po zrobieniu część zamrożę?

    OdpowiedzUsuń
  37. Piekłam już kilkakrotnie jest szybko po prostu jest rewelacyjny i smaczny ale jeszcze na piernik smaruje dżem z czarnej porzeczki i dopiero kładę krem

    OdpowiedzUsuń
  38. Czy mozna z całości masy na ciasto upiec jeden duży biszkopt piernikowy -przez 40min i potem go przekroić na 3 czesci

    OdpowiedzUsuń
  39. Polecam przyprze do piernika kontanyi,mistrzostwo

    OdpowiedzUsuń
  40. Kasiu znalazłam Twój przepisik ,czy polecasz zrobić na 1 dzień przed świętami ? bo ja wiem , wtedy jest świeżutki ale nawał pracy jest , więc chcę zapytać czy nie będzie gorszej jakości gdy zrobię ze trzy dni przed Wigilią ? a Ty Kasiu kiedy będziesz robić ? pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  41. 1-2 dni przed maksymalnie, bo wtedy całe święta będziecie mogli jeść -pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Ewa D. Jeżeli w moim piekarniku piekę ciasta w temp. 200 st to w jakiej temperaturze mam piec ten piernik.Chcę go upiec na święta i boję się ,że w temp. 150 st.mi się nie upiecze.

    OdpowiedzUsuń
  43. Juz drugi rok, jak piekę ten piernik.U nas to hicior.Znika w mgnieniu oka.

    OdpowiedzUsuń
  44. Niestety blaty nie uosły coś zrobiłam źle 🤦🏻‍♀️

    OdpowiedzUsuń
  45. Jakim cudem masz taki gesty grysik? Ja juz dalam 2x wiecej kaszy niz w przepisie i nadal rzadki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia dlaczego ci nie gęstnieje, może dajesz inną kasze?

      Usuń
    2. Kaszę trzeba ugotować na gęsto i wystudzić. Do utartego masła dodawać zimną kaszę i miksować do końca kaszy.Pozdrawiam.

      Usuń
  46. Czy można użyć herbaty Earl Grey

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam, skąd szablony do dekorowania ciasta cukrem pudrem na wierzchu ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!