Flickr Images

czwartek, 28 kwietnia 2016

Szybkie bułeczki z farszem a'la kebab i sosem czosnkowym


\
Wymyśliłam je na imieniny mojego męża,nie spodziewałam się ,że wszystkim gościom tak bardzo posmakują-pyszne i na ciepło i na zimno

Składniki:
2 opakowania ciasta francuskiego 
500 g mięsa mielonego z łopatki wieprzowej 
1 cebula
puszka pomidorów z puszki bez skórki krojonych
pół cukinii
15 dag sera żółtego
pół papryki czerwonej lub żółtej
 ząbek czosnku
przyprawa do kebaba,
sól,pieprz,
olej
jajko
na sos czosnkowy:
4 łyżki majonezu
5 łyżek jogurtu greckiego,
łyżeczka ketchupu
1 ząbek czosnku,
sól pieprz,
szczypta curry(do tego dania sprawdzi się super)

Przygotowanie:
Cebulkę rumienimy na patelni ,dodajemy mięso mielone smażymy dalej,dodajemy wyciśnięty ząbek czosnku,pokrojoną w kostkę cukinię i paprykę ,oraz  pomidory z puszki,przyprawiamy wszystko przyprawą do kebaba,solą i pieprzem,i smażymy jeszcze kilka minut.
wyłączamy i odstawiamy ,żeby troszkę przestygło i wtedy dopiero dodajemy tarkowany na tarce o grubych oczkach żółty ser(żeby roztopił się dopiero w pieczeniu)
rozwijamy ciasto francuskie i kroimy na prostokąty(wielkość zależy od was 8-10 kawałków)
na każdy kawałek nakładamy porcję ciasta i zlepiamy jak na zdjęciu niżej


układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia-zlepieniem do spodu(jak na zdjęciu niżej)


smarujemy roztrzepanym jajkiem  i pieczemy ok 15 -18 min(aż się ładnie zrumieni),
składniki na sos mieszamy razem i doprawiamy do smaku solą,pieprzem i curry
bułeczki jemy polane sosem
mniam....
Smacznego:)



14 komentarzy:

  1. Dzięki za fajny przepis i szybkie danie . Na pewno wypróbuję .POZDRAWIAM.)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ,fajne , fajne .!!Pozdrawiam . Wypróbuje !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. 180 i termoobieg lub 200 bez termoobiegu-pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. 180 i termoobieg lub 200 bez termoobiegu-pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Lubię szybkie i smaczne dania - dziękuję za przepis ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam już jakiś czas temu i wyszło pyszne. Mężowi smakowało bardzo, a to dla mnie najlepsza satysfakcja ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. witam,
    zrobiłam bułeczki, były pyszne jednak zawsze z takimi wypiekami mam taki problem że od góry są chrupiące i pyszne, a od dołu tłuste :( czy robie coś źle? nie wiem jak zrobić to tak żeby z każdej strony były chrupiące :( proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie mam na to złotego środka,ale ja uwielbiam takie lekko tłuste od dołu-pozdrawiam

      Usuń
    2. myślę że tego się nie uniknie > to wina soku z farszu > ale może jak by były pieczone na kratce to by nie były takie mokre ?

      Usuń
  7. Witam.. Czy mozna to jesc na zimno??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej-na zimno również jest bardzo dobre-polecam

      Usuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!