piątek, 29 kwietnia 2016

Szybkie bułeczki z farszem a'la kebab i sosem czosnkowym


Wymyśliłam je na imieniny mojego męża,nie spodziewałam się ,że wszystkim gościom tak bardzo posmakują-pyszne i na ciepło i na zimno


\
Składniki:
2 opakowania ciasta francuskiego 
500 g mięsa mielonego z łopatki wieprzowej 
1 cebula
puszka pomidorów z puszki bez skórki krojonych
pół cukinii
15 dag sera żółtego
pół papryki czerwonej lub żółtej
 ząbek czosnku
przyprawa do kebaba,
sól,pieprz,
olej
jajko
na sos czosnkowy:
4 łyżki majonezu
5 łyżek jogurtu greckiego,
łyżeczka ketchupu
1 ząbek czosnku,
sól pieprz,
szczypta curry(do tego dania sprawdzi się super)

Przygotowanie:
Cebulkę rumienimy na patelni ,dodajemy mięso mielone smażymy dalej,dodajemy wyciśnięty ząbek czosnku,pokrojoną w kostkę cukinię i paprykę ,oraz  pomidory z puszki,przyprawiamy wszystko przyprawą do kebaba,solą i pieprzem,i smażymy jeszcze kilka minut.
wyłączamy i odstawiamy ,żeby troszkę przestygło i wtedy dopiero dodajemy tarkowany na tarce o grubych oczkach żółty ser(żeby roztopił się dopiero w pieczeniu)
rozwijamy ciasto francuskie i kroimy na prostokąty(wielkość zależy od was 8-10 kawałków)
na każdy kawałek nakładamy porcję ciasta i zlepiamy jak na zdjęciu niżej


układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia-zlepieniem do spodu(jak na zdjęciu niżej)


smarujemy roztrzepanym jajkiem  i pieczemy ok 15 -18 min(aż się ładnie zrumieni),
składniki na sos mieszamy razem i doprawiamy do smaku solą,pieprzem i curry
bułeczki jemy polane sosem
mniam....
Smacznego:)



31 komentarzy

  1. Dzięki za fajny przepis i szybkie danie . Na pewno wypróbuję .POZDRAWIAM.)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ,fajne , fajne .!!Pozdrawiam . Wypróbuje !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. 180 i termoobieg lub 200 bez termoobiegu-pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. 180 i termoobieg lub 200 bez termoobiegu-pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. jajkiem roztrzepanym smarujemy zanim włożymy do piekarnika-jest napisane-pozdrawiam

      Usuń
  4. Lubię szybkie i smaczne dania - dziękuję za przepis ��

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam już jakiś czas temu i wyszło pyszne. Mężowi smakowało bardzo, a to dla mnie najlepsza satysfakcja ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. witam,
    zrobiłam bułeczki, były pyszne jednak zawsze z takimi wypiekami mam taki problem że od góry są chrupiące i pyszne, a od dołu tłuste :( czy robie coś źle? nie wiem jak zrobić to tak żeby z każdej strony były chrupiące :( proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie mam na to złotego środka,ale ja uwielbiam takie lekko tłuste od dołu-pozdrawiam

      Usuń
    2. myślę że tego się nie uniknie > to wina soku z farszu > ale może jak by były pieczone na kratce to by nie były takie mokre ?

      Usuń
    3. trafiłam na filmik z pieczeniem kulebiaka w cieście francuskim i zanim wyłożono farsz na ciasto wykładali naleśnik :)

      Usuń
  7. Witam.. Czy mozna to jesc na zimno??

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam blogi kulinarne. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super mam akurat ciasto i miałam coś zrobić z ciasta francuskiego. Myślę, że mi by smakowało tylko mąż jedyne mięso, które zjada to z piersi z kurczaka. Tak myślę, że może z piersi z kurczaka też chyba by było dobre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej,można pokombinować z farszem pod swój smak,pozdrawiam

      Usuń
  10. Mogę farsz przygotować dzień prędzej?

    OdpowiedzUsuń
  11. Danie przepyszne, rodzince bardzo smakowało. Bardzo dobry przepis.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy można upiec je dzień wcześniej? Albo np. Przygotować kilka godzin przed imprezą i potem tylko włożyć do piekarnika, ciasto nie nawilgnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można zrobić je wcześniej ale musi stać w lodówce przed do czasu pieczenia- pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Dzisiaj testowałam przepis .Pycha danie 🙂zdecydowanie polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy zamiast ciasta francuskiego można by zrobić drożdżowe? Czy pasowało by do tego dania?

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy można zrobić je dzień wcześniej?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!