czwartek, 18 lutego 2016

Kakaowe naleśniki z mąki graham z bitą śmietaną i owocami


lubicie naleśniki???ja uwielbiam w każdej postaci,na słodko,na słono,z owocami,ze szpinakiem,zapiekane,i na zimno,
Czemu nie zrobić ich z mąki graham-żeby było zdrowiej,okazało się to naprawdę fajnym pomysłem,
użyłam mąki Szymanowskiej z pełnego przemiału bo jest najlepsza 
polecam bo sa naprawdę pyszne....



Składniki:
Ciasto:

- 1,5 szklanki mąki graham t 1850(ja używam Mąki Szymanowskiej)
- ok. 0,5 szklanki maki pszennej
- 2 jajka
- 1,5 szklanki wody
-1,5 szklanki mleka
- 2 łyżki kakao
- 3-4 łyżki oleju(ja użyłam olej Polski rzepakowego)+do smażenia
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- szczypta soli
Nadzienie:
500ml śmietanki kremówki 30%
3 łyżki cukru pudru,
2 śmietan fixy
dowolne owoce-ja użyłam brzoskwiń,bananów i truskawek do dekoracji
Przygotowanie:
Mąkę graham namoczyć w 1,5 szklanki wody przez 1 godzinę (będzie łagodniejsza).



 Po godzinie dodać mąkę pszenną, mleko, jajka, kakao, szczyptę soli, cukier i olej,zmiksować na gładkie ciasto. dokładnie wymieszać.





patelnię smarujemy delikatnie olejem


Smażymy jak normalne naleśniki


ubijamy śmietankę,na koniec dodajemy śmietan fixy wymieszane z cukrem pudrem



nakładamy śmietankę na naleśniki,na to pokrojone owoce,i zawijamy w rulonik


można polać roztopioną czekoladą,lub posypać cukrem pudrem,ja nie daje nic na wierzch,żeby dzieci mogły wziąć w rękę i wcinać
Smacznego!!!!



2 komentarzy

  1. Kaśka, wykończysz mnie z tymi przepisami;) Uwielbiam naleśniki;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo apetyczne :) naleśniki to ja zawsze i wszędzie bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!