sobota, 9 stycznia 2016

Szybkie oponki z lukrem-pyszne i mieciutkie




po prostu pyszne-robi się je naprawdę szybko,rozpływają się w ustach,mniam....
jak lubicie pączki hiszpańskie to moje oponki smakują dokładnie tak samo
idealne na karnawał,lub tłusty czwartek,lub po prostu do kawki,

Zobaczcie film jak zrobić takie oponki:


SKŁADNIKI:
250 g masła
2 szkl.mąki
8 jajek
olej do smażenia
2 szkl. cukru pudru 
 sok z 1 cytryny(może być pomarańcza)

PRZYGOTOWANIE:
do garnka wlać dwie szklanki wody i dodać masło,zagotować,zdjąć z ognia,następnie wsypać mąkę i dokładnie mieszać na jednolitą masę,odstawić do ostygnięcia,potem wbijać po jednym jajku ciągle miksując,następnie masę przełożyć do rękawa cukierniczego i wyciskać kółka na kawałki papieru do pieczenia


po kilka kółek na jednym kawałku papieru



olej w garnku rozgrzewamy mocno,i kładziemy nasze kółka papierem do góry,jak gniazdka odkleją się od papieru to papier  zabieramy,


smażymy na złoty kolor z dwóch stron(kilka minut z każdej strony,zależy od temperatury oleju)


wyjmujemy na ręcznik papierowy ,żeby osączyć z nadmiaru tłuszczu,
mieszamy cukier puder z sokiem z cytryny lub pomarańczy  i tak przygotowanym lukrem polewamy nasze oponki
gotowe!!!
smacznego......






36 komentarzy

  1. Smakowite , napewno zrobię takie

    OdpowiedzUsuń
  2. 5.27- wiecej syfu niz zabawy. Zobaczymy co wyjdzie po upieczeniu.

    5.36 po upieczeniu kilku i zrobieniu lukru z soku do lemoniady sa pyszne! Tylko szkoda tego syfu

    OdpowiedzUsuń
  3. robie takie same sa ...przepyszne !! nawet ta moja straszna "nicniejadka" wnusia rabala az sie jej uszy trzesly,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy mozna zamiast margaryny dodać masło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem czy nie były by wtedy za bardzo maślane-a to może troszkę zmienić smak,może najpierw spróbowałabym pół na pół-pozdrawiam

      Usuń
    2. Łał! Co za prosty przepis! Bez drożdży i niespodzianek. Trochę nie mam zaufania do margaryny, ale skuszę się... Jak zobaczyłam Twoją stronę, to poczułam się jak małe dziecko... Radość i zaskoczenie... Muuuuszę spróbować....

      Usuń
  5. Właśnie stygnie ciasto ptysiowe. Zaraz wbijam jajka i do oleju :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetyczne bardzo, zbliza sie Tlusty Czwartek napewno zrobie pyszne oponki. Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  7. Napisze czy byly tak pyszne jak wygladaja.

    OdpowiedzUsuń
  8. A jakiej mąki?przenna bo nie napisano

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile wychodzi gniazdek z tej ilości produktów?

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam z połowy ilości. Nakładalam łyżką bezpośrednio na tłuszcz. Wyszły małe pączuszki. Posypałam cukrem-pudrem. Wyszły przepycha. Szybko i mało roboty.Dodam, że żadna ze mnie Mistrzyni Kuchni.Doskonale na deser dla gości "za godzinkę".polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam z połowy ilości. Nakładalam łyżką bezpośrednio na tłuszcz. Wyszły małe pączuszki. Posypałam cukrem-pudrem. Wyszły przepycha. Szybko i mało roboty.Dodam, że żadna ze mnie Mistrzyni Kuchni.Doskonale na deser dla gości "za godzinkę".polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomyslalaś jutro znowu będę robić to spróbuję kilka zrobić tak jak ty -dzięki za podpowiedź pozdrawiam

      Usuń
  12. dwie szkalnki wody to ile ml ?? dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie sprawdziłam -u mnie jedna szklanka ma 240ml-pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Robiłam i jak dla mnie za tłuste za dużo oleju wchłania nawet po dodaniu octu ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaj spirytusu do tłuszczu, na którym smazysz

      Usuń
  14. Jaki to papier? Do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  15. szkoda że nie można tego udostępnić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można udostępnić pod każdym postem są male ikonki facebook,twitter,g+,itp-pozdrawiam

      Usuń
  16. Nie beda wchlaniac tluszczu jesli ten bedzie mial odpowiednia temperature. Wrzuc obrany kawalek ziemniaka do zimnego tluszczu. Podgrzewaj tluszcz na srednim ogniu do czasu az kawalek ziemniaka bedzie apetycznie rumiany. Zawsze tak robie I ani paczki ani oponki nie wchlaniaja truszczu. Polecam I smacznego. Czas na paczki......

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy konieczne jest użycie miksera, czy udadzą się ręcznie ucierając? Mam zepsuty sprzęt:(

    OdpowiedzUsuń
  18. Po zmieszaniu margaryny z mąką wyszła gęsta breja to tak ma być?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!