Flickr Images

czwartek, 27 sierpnia 2015

Pieczona papryka bez skórki z zalewie octowej


Kiedyś kupiłam taką paprykę gdzieś w sklepie nie mogłam się nią najeść i postanowiłam ,ze koniecznie muszę taką zrobić,udało się i jest genialna,a dzięki temu ,że jest bez skórki jest lżej strawna,no i smak pieczonej papryki jest zupełnie inny,rewelacyjna na kanapki,do mięs itd.
spróbujcie koniecznie!!
Zacznijmy od zalewy:
ZALEWA:
1 LITR WODY
1/5 ŁYŻKI SOLI
1 SZKL.CUKRU
1 SZKL.OCTU 10%
1-2 LIŚCIE LAUROWE
3-ZIELA ANGIELSKIE
WSZYSTKO RAZEM ZAGOTOWAĆ
a teraz papryka:
na blaszkę od piekarnika wykładamy paprykę na foli aluminiowej i wstawiamy na 30-40 min w 220 stopniach,ja piekłam na termoobiegu z górnym grillem(ale można też góra dół)


w trakcie pieczenia obracałam paprykę co jakiś czas ,żeby się równo upiekła


po wyjęciu z piekarnika przełożyłam ją do garnka i szczelnie przykrywamy folią spożywczą,żeby zaparzyć naszą paprykę


po ok godzinie jak już nie była mocno gorąca,zdjęłam folię i zaczęłam ściągać skórkę


tak się ja obiera:

video

filmik kręciła moja córka więc nie jest super wyraźny,ale chodziło mi głównie o to żeby pokazać jak łatwo skórka schodzi z papryki


następnie naszą obraną i wyczyszczoną paprykę przekładamy do słoiczków ,dajemy ząbek czosnku,trochę chrzanu i gorczycy ,zalewamy zalewą,zakręcamy i pasteryzujemy ok 10-15 min



SMACZNEGO!!!!


1 komentarz:

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!