Flickr Images

sobota, 25 października 2014

DROŻDŻÓWKA SEROWA Z JABŁKAMI


PYSZNA,WILGOTNA DROŻDŻÓWKA,ZE SŁODKIM LUKREM I JABŁKAMI Z CYNAMONEM-ZASKOCZYŁA MNIE SMAKIEM I JESZCZE NA CIEPŁO ZNIKNĘŁO PÓL BLASZKI-POLECAM

SKŁADNIKI:
  • 200 ml ciepłego mleka
  • 1/3 kostki drożdży (ok. 30 g )
  • 1/3 kostki masła (ok. 70 g ) lub margaryny
  • 2 łyżki cukru
  • 3 żółtka
  • 1 całe jajko
  • 3,5 szklanki mąki pszennej
  • 250 g twarogu (u mnie klinek)
  • 6 średnich jabłek
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka cynamonu
  • cukier jak kwaśne jabłka ok 3 łyżki
  • lukier 2 łyżki śmietany 18%, 1 szklanka cukru pudru, łyżka soku z cytryny

PRZYGOTOWANIE:
W MISCE MIESZAMY CIEPŁE MLEKO,DROŻDŻE,2 ŁYŻKI CUKRU,2 ŁYŻKI MĄKI I ZOSTAWIAMY DO WYROŚNIĘCIA NA OK 10 MIN
W DRUGIEJ MISCE WBIJAMY JAJKO I ŻÓŁTKA,ROZTOPIONĄ MARGARYNĘ LUB MASŁO,SER I NASZ ROZCZYN Z DROŻDŻY,MIESZAMY DODAJEMY MĄKĘ,I WYRABIAMY GŁADKIE MIĘCIUTKIE CIASTO(W RAZIE POTRZEBY DOSYPAĆ MĄKI,ŻEBY CIASTO SIĘ NIE KLEIŁO)PRZYKRYWAMY ŚCIERECZKĄ I ODSTAWIAMY ŻEBY WYROSŁO,W TYM CZASIE OBIERAMY JABŁKA I ŚCIERAMY NA TARCE,NA ŁYŻCE MASŁA W GARNKU PRZESMAŻAMY,DODAJEMY TROCHĘ CUKRU JAK JABŁKA SĄ KWASKOWE I CYNAMON




GOTOWE CIASTO WYKŁADAMY NA STOLNICĘ I DZIELIMY NA 4 CZĘŚCI


KAŻDĄ CZĘŚĆ ROZWAŁKUJEMY NA PROSTOKĄT



NAKŁADAMY TROCHĘ JABŁEK I ZWIJAMY W ROLADKĘ





NA KOŃCU SPŁASZCZAMY BRZEGI PALCAMI


I NACINAMY NOŻEM


PIERWSZĄ CZĘŚĆ ZWIJAMY W ŚLIMAKA


I UKŁADAMY NA BLASZCE,


NASTĘPNE CZĘŚCI OWIJAMY JUŻ DOOKOŁA TEJ PIERWSZEJ


I TAK AŻ BĘDZIE CAŁA BLASZKA


PIECZEMY W 170 STOPNIACH OK 45 MIN,
JA UŻYŁAM KWADRATOWEJ  BLASZKI 24 CM,ALE MOŻE BYĆ TEŻ TORTOWNICA 30 CM
PO UPIECZENIU,JESZCZE CIEPŁE CIASTO POLEWAM LUKREM ZE ZMIESZANEJ ŚMIETANY ,CUKRU PUDRU I SOKU Z CYTRYNY
I GOTOWE
SMACZNEGO....




10 komentarzy:

  1. mniamniuśnie to wygląda. chyba pędzę do kuchni, narobiłaś mi smaka ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Smacznie tu u Ciebie i kolorowo,będę ty zaglądać i korzystać z przepisów :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Upiekłam wieczorem to ciasto jest przepyszne,bardzo łatwo się robi :) Będę tutaj zaglądać i korzystać z ciekawych przepisów.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę ,że się udało i smakowało-pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Bardzo mi miło że mój przepis się spodobał :)
    http://gogusiowo.blogspot.com/2014/09/mega-drozdzowka-serowa-z-jabkami-i.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. ser jest zagnieciony razem z wszystkim w cieście-pozdrawiam

      Usuń
  6. spodobało mi się, zrobiłam właśnie, bez twarogu, bo nie miałam, zamiast jabłek - mak ;-), ale wyszło świetne;-) wstawiłam kolejną blachę ;-)
    no i ten sposób na podanie, te nacięcia - rewelacja! dziękuję za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  7. Drożdzòwka pychota władnie dzis pieklam.Polecam☺☺☺

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde zostawione słowo-pozdrawiam serdecznie i miłego dnia!!