Flickr Images

czwartek, 8 listopada 2018

Pieczeń ze schabu w majonezie i ketchupie


Pomysł na bardzo dobrą pieczeń,przy włożeniu małej ilości pracy,bardzo prostą i pięknie prezentującą się na stole.polecam na każdą imprezę rodzinną ,lub po prostu na obiad....

Składniki:
około 1 1/2 kg schabu
3-4 cebule
4 ząbki czosnku
8 łyżek ketchupu pikantnego
3 łyżki majonezu
sól,pieprz

Przygotowanie:
Schab myjemy, osuszamy i nacinamy plastry nie krojąc ich do końca,delikatnie solimy i posypujemy pieprzem. Cebulę kroimy w plastry i przekładamy plasterkami nasze ponacinane kotlety.Czosnek drobno siekamy. W misce mieszamy ketchup, majonez i czosnek. Powstałą marynatą nacieramy dokładnie nasze mięso. Mięso powinno być całe pokryte sosem ketchupowo - majonezowym. Schab układamy w naczyniu żaroodpornym, pozostałą marynatę wykładamy na mięso i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 st.  Schabu pieczemy pod przykryciem około 1 godz. 45 min. Następnie mięso polewamy powstałym sosem i pieczemy jeszcze około 15 min. bez przykrycia. 
Smacznego!!!





wtorek, 6 listopada 2018

Tuszonka do słoików jak za dawnych lat







Robiłam już kiełbasę słoikową,ale jak natrafiłam na ten przepis ostatnio-to musiałam wypróbować-wyszła całkiem inna niż słoikowa,inny smak,więcej pysznego smalczyku i może dzięki pieczeniu ,bardzo fajny posmak jak za dawnych lat-polecam (zdjęcie zrobiłam już ostatniego słoika bo wszystkie bardzo szybko się rozeszły)

Składniki:
1, 2 kg świeżej słoniny,
 80 dag łopatki wieprzowej, 
2 średnie cebule,
 2 ząbki czosnku,
 2 pełne łyżki majeranku, 
2 łyżeczki soli, 

łyżeczka pieprzu mielonego


Przygotowanie:
Do zmielonej słoniny i mięsa dodałam pokrojone w drobną kostkę cebule, przeciśnięty przez praskę czosnek, majeranek, sól i pieprz. Starannie wymieszałam składniki ręką. Następnie przy pomocy łyżki napełniłam słoiki do 3/4 ich wysokości. Szczelnie zakręciłam pokrywki. Gotowe słoiki ułożyłam na blasze piekarnikowej - wstawiłam do zimnego piekarnika. Piekarnik nastawiłam na 160 st z grzałką góra - dół. Od zagrzania się piekarnika słoiki pasteryzowałam godzinę i 45 minut. wystudziłam, schłodziłam w lodówce. Smak ... przepyszne


Sernik z białą czekoladą



Pyszny sernik,bardzo kremowy i delikatny-idealny do kawy ,na deser czy dla gości-polecam

Składniki:
baza na sernik:
1 kg sera
4 jajka
1–2 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka cukru z wanilią
1 łyżka mąki ziemniaczanej
3 tabliczki czekolady białej
spód ciasteczkowy:
20 g masła
160 g ciastek maślanych

Przygotowanie:
Przygotowanie zaczynam od spodu ciasteczkowego – rozdrabniam w blenderze maślane ciasteczka i dodaje miękkie masło,razem dokładnie mieszam (konsystencja mokrego piasku).

Czas na masę serową. Ser w temperaturze pokojowej przekładam do miski, miksuję i kolejno dodaję po jednym jajku, i za każdym razem bardzo dokładnie miksuję, aż do puszystości. Potem dodaję cukier puder, cukier z wanilią i mąkę ziemniaczaną, i miksuję. A na koniec dodaję roztopioną czekoladę i cały czas miksuję. 
Formę dokładnie obklejam folią aluminiową, a na dno wkładam papier do pieczenia (ułatwi to potem oddzielenie sernika od oblepionej formy). Wykładam masę ciasteczkową.
Nakładam masę serową i równam, ale tak, by po środku była leciutka górka, a przy rantach troszkę mniej sera. Ja użyłam formy 22 cm. Formę wstawiam do naczynia z gorącą wodą, woda powinna sięgać do połowy formy. Wstawiam do nagrzanego do 160°C piekarnika i piekę ok. 1 godziny i 20 minut.
Po upieczeniu zostawiam w zamkniętym piekarniku, by sernik przestygł,po czym  wyjmuję z wody i zostawiam aby całkowicie wystygł, najlepiej zostawić na cała noc, wtedy sernik się ustabilizuje, równo dojdzie do siebie i będzie najlepszy. Smacznego.




poniedziałek, 5 listopada 2018

Zupa cebulowa z grzankami z serem

Pyszna zupa na chłodne dni,smażona cebulka i grzanki z serem to rewelacyjne połączenie,dodatek białego wina jeszcze fajnie podkreśla jej smak-do tego robi się bardzo szybko i prosto,polecam

Składniki:
1,3 kg cebuli
50 g masła
50 g oliwy z oliwek
150 ml białego wytrawnego wina
1,5 l wywaru wołowego lub drobiowego
2 łyżki świeżego tymianku
sól, pieprz, cukier

Grzanki:
 1 bagietka
200 g   żółtego sera np. gouda
ew. świeży tymianek

Przygotowanie:
Cebule pokrój w piórka. W garnku rozgrzej masło z oliwą. Podsmaż cebule aż będzie ciemno złota, intensywna w zapachu. Na średnim ogniu zajmie to około 20-25 minut. Pamiętaj aby dość często mieszkać.
 Po tym czasie wlej wino, pozwól mu odparować. Następnie wlej wywar, zmniejsz moc palnika na minimum, gotuj jeszcze 30 minut.
Na końcu dodaj posiekany tymianek, dopraw solą, pieprzem i cukrem.
Przygotuj grzanki. Piekarnik rozgrzej do 200°C z funkcją grilla. Bagietkę pokrój w plasterki. Posyp drobno startym serem, może być wymieszany z tymiankiem. Ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Zapiekaj aż będą rumiane, około 5 minut.
Zupę podawaj z grzankami. Jeżeli zostanie żółty ser, można nim dodatkowo posypać zupę.
przepis ze strony:Jakub Kuroń-dziękuję :)






sobota, 3 listopada 2018

Sałatka z kurczakiem ,pieczarkami i fetą


Pyszna sałatka która wymyśliłam ostatnio-okazała się naprawdę pyszna,wszystkie składniki super do siebie pasowały ,spokojnie możecie ją również wymieszać i podać jak nie lubicie warstwowych sałatek-tylko w ten sposób podana fajnie  i kolorowo się prezentuje -polecam

Składniki:
2 piersi z kurczaka
30 dag pieczarek
2 pomidory
ogórek zielony
puszka kukurydzy
cebula
papryka
ser feta
 kiełki do dekoracji(niekoniecznie)
przyprawa do kurczaka,pieprz ,sól 2 łyżki oleju
na sos:
4 łyżki majonezu
5-6 łyżek jogurtu naturalnego
sosik sałatkowy włoski
ząbek czosnku
sól,pieprz

 Składniki:
Piersi z kurczaka kroimy w kostkę przyprawiamy przyprawą do kurczaka,smażymy na łyżce oleju na złoty kolor,studzimy.
Pieczarki również kroimy w kostce i smażymy na oleju,na końcu lekko solimy i posypujemy pieprzem.
cebulkę,ogórka,fetę i paprykę kroimy w kostkę,kukurydzę odsączamy.
Pomidory kroimy w kostkę(ale dobrze jest odłożyć tą część z nasionami i do sałatki dodać sam miąższ ,bo nie będzie puszczać tyle wody.
Składniki na sos mieszamy dokładnie.W misce układamy na dnie kurczaka,potem cebulkę,paprykę, i polewamy połowa sosu,na to kukurydzę,pieczarki,ogórek,reszta sosu,na to pomidory i feta na wierzchu jeszcze można posypać kiełkami lub szczypiorkiem .
Smacznego!!!


Tradycyjny śledź w oleju z cebulką


Pyszny śledzik,najprostszy do zrobienia,ale u mnie znika zawsze błyskawicznie-polecam gorąco na każda okazję czy święta lub po prostu na kolacyjkę.Mój sposób moczenia nadaje im całkiem inny delikatny smak-spróbujcie koniecznie!!

Składniki:
6-7 matiasów 
2 cebulki
4 łyżki octu 10%
2 łyżki oleju rzepakowego+olej do zalania śledzi

Przygotowanie:
śledzie moczymy w wodzie ok 2 godz,po tym czasie wylewamy wodę i zalewamy świeżą wodą dodajemy do niej ocet ok 4 łyżki i 2 łyżki oleju,mieszamy i moczymy w niej śledzie jeszcze ok 2 godz.(dzięki temu śledzie nabiorą bardzo fajnego smaku a ocet będzie bardzo mało wyczuwalny)
po tym czasie wyjmujemy śledzie i kroimy na kawałeczki "na raz",układamy w słoiku na przemian przekładając cebulką pokrojoną w półplasterki ,na koniec zalewamy olejem tak żeby były przekryte,zakręcamy słoik i odstawiamy na min 2 godzinki do lodówki,a najlepiej na całą noc- u mnie naprawdę znikają bardzo szybko. Smacznego!!



środa, 24 października 2018

Kora orzechowa z brzoskwiniami






Pyszne ciacho,z orzechami,wiórkami kokosowymi,rodzynkami i brzoskwiniami,do tego pyszna masa i galaretka-polecam do kawki na każdą okazję

Składniki:
Biszkopt bakaliowy:
8 białek
200g cukru
3 żółtka
200 g orzechów włoskich, zmielonych
100 g wiórków kokosowych
100 g rodzynek
3 łyżki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

krem budyniowo-brzoskwiniowy:
sok z 1 puszki brzoskwiń
5 łyżek cukru
2 budynie śmietankowe bez cukru (2x40 g)
1 łyżka mąki pszennej
1 ½ szkl wody
5 żółtek
300 g miękkiego masła

Dodatkowo:
2 paczki Delicji o smaku pomarańczowym (24 szt.)
¼ szkl mocnego naparu kawy naturalnej
¼ szkl rumu lub wódki
osączone brzoskwinie z 1 puszki
2 galaretki brzoskwiniowe



Przygotowanie:
 Wszystkie składniki  na biszkopt powinny być w temperaturze pokojowej! Rodzynki zalać wrzątkiem i odstawić do osiąknięcia z wody. Białka ubić na sztywno, dodawać cukier, cały czas miksując. Następnie dodać żółtka, miksować. Wsypać pozostałe składniki i delikatnie wmieszać je do piany. Masę przelać do dwóch form o wymiarach 28x40 cm wyłożonych papierem do pieczenia. Piec w 160 st.C przez około 35 minut. Wyjąć z piekarnika i ostudzić. Placki można upiec również na jednej blaszce, a po upieczeniu przekroić na dwa blaty. 

Robimy krem ,sok z brzoskwiń zagotować z cukrem i ¾ szkl wody. Budynie, żółtka i mąki rozpuścić w ¾ szkl wody. Mieszankę wlać do gotującego się soku, cały czas mieszając gotować do zgęstnienia. Zdjąć z ognia i pozostawić do całkowitego wystudzenia.

Masło utrzeć do puszystości, stopniowo dodawać ostudzony budyń, miksować do uzyskania jednolitego kremu.

Połowę kremu wyłożyć na pierwszy placek orzechowy, na placku poukładać nasączone w kawie i spirytusie delicje (czekoladą do dołu). Na ciastka wyłożyć resztę kremu, zostawiając kilka łyżek. Całość przykryć drugim plackiem orzechowym i wysmarować odłożonym wcześniej kremem. Na kremie poukładać pokrojone w plasterki brzoskwinie. Całość zalać tężejącą, wystudzoną ,przygotowanymi  w 750 ml gorącej wody galaretkami brzoskwiniowymi.

Ciasto schłodzić w lodówce całą noc.Najlepiej smakuje na 2-3 dzień,kiedy placki zrobią się lekko wilgotne, Smacznego!